Regia proprie –  numai buna de studiat

Multi soferi se plangeau pana de curand de faptul ca deschiderea unui dosar de dauna dureaza prea mult. Acum, se face instant, on-line, cele mai multe companii de asigurari auto din zilele noastre dorind o satisfactie a clientilor chiar si pe perioada pandemiei si a restrictiilor, o mai buna accesibilitate, imbunatatind procesele.

Instrumente precum aplicatiile pentru smartphone-uri, video call, sunt acum la indemana asiguratilor si a asiguratorilor pentru constatarea avariilor.

Bun. Am deschis dosar, am primit nota de constatare, si am primit si oferta de regie proprie.

Ce fac? Dau accept si in 3 zile am banii in cont?

Consecintele acceptarii unei oferte de regie proprie in necunostinta de cauza, pot duce la efort financiar ulterior greu de estimat si limitat. De ce spun asta?

Scenariul l-am construit dupa un caz real recent, unde, un asigurat a primit nota de constatare pe email si ulterior si oferta de regie proprie. Oferta de despagubire este 6725,34 lei, Opel Insignia, pentru o bara sparta, un spoiler, si un far xenon. Oferta a fost acceptata, banii in cont, dosarul inchis. Reparatia facuta rapid, la nea Ionel, la service.

A venit vara, a plecat la mare, a pornit AC-ul. Surpriza ! Nu mai raceste. Conducta AC, fisurata, din eveniment. Evenimentul de atunci. Cine iti mai da banii? Redeschidem dosarul? Reconstatare? Unde? In fata blocului?

Reparatia cu piese neconforme reprezinta un pericol pentru circulatia pe drumurile publice. Expertii tehnici care cunosc dinamica accidentelor spun ca este esential la o dauna majora, chiar si una medie, masina sa fie verificata de personal specializat, cunoscator al tehnologiei de reparatie, clientii neavand pregatirea in a aprecia aspectele tehnice, iar riscul unor accidente neprevazute ulterioare exista.

Aceasta este situatia. Faptul – consumat. Fara victime, deocamdata. Ce alegem? Scutim timpul pierdut la un service cu demontare, constatare, reconstatare, sau aleg rapid regie proprie fara sa am certitudinea ca am adus masina in parametri? Nu poate fi vorba despre faptul ca asiguratorul profita de constatarea initiala, exterioara si nu plateste daunele ascunse. Ma refer la cat de complicat este sa repari masina de doua ori, sa te multumesti cu o suma, aparent mare, si de fapt sa nu acopere.

Cazul a fost rezolvat, desigur. Conducta AC, 1462 lei a fost aprobata. Dar operatiunile de demontare-montare a barii, platite o singura data.

Din nou revin cu intrebarea pe care o pun la fiecare caz de dauna – ce invatam din asta?

Autor: Marius Constantinescu

Director daune Leader Team Broker de Asigurare