Regia proprie –  numai bună de studiat

Mulţi şoferi se plângeau până de curând de faptul că deschiderea unui dosar de daună durează prea mult. Acum, se face instant, on-line, cele mai multe companii de asigurări auto din zilele noastre dorind o satisfacție a clienților chiar și pe perioada pandemiei si a restricțiilor, o mai bună accesibilitate, imbunătățind procesele.

Instrumente precum aplicațiile pentru smartphone-uri, video call, sunt acum la îndemână asiguraților si a asiguratorilor pentru constatarea avariilor.

Bun. Am deschis dosar, am primit nota de constatare, si am primit si oferta de regie proprie.

Ce fac? Dau accept, si in 3 zile am banii in cont?

Consecințele acceptării unei oferte de regie proprie in necunostință de cauză, pot duce la efort financiar ulterior greu de estimat si limitat. De ce spun asta?

Scenariul l-am construit după un caz real recent, unde, un asigurat a primit nota de constatare pe email si ulterior si oferta de regie proprie. Oferta de despagubire este 6725,34 lei, Opel Insignia, pentru o bara sparta, un spoiler, si un far xenon. Oferta a fost acceptata, banii in cont, dosarul inchis. Reparația făcută rapid, la nea Ionel, la service.

A venit vara, a plecat la mare, a pornit AC-ul. Surpriză ! Nu mai răcește. Conductă AC, fisurată, din eveniment. Evenimentul de atunci. Cine îți mai dă banii? Redeschidem dosarul? Reconstatare? Unde? In fața blocului?

Reparația cu piese neconforme reprezintă un pericol pentru circulatia pe drumurile publice. Experții tehnici care cunosc dinamica accidentelor spun ca este esențial la o dauna majoră, chiar si una medie, mașina sa fie verificată de personal specializat, cunoscator al tehnologiei de reparație,  clienții neavând pregatirea in a aprecia aspectele tehnice, iar riscul unor accidente neprevăzute ulterioare există.

Aceasta este situația. Faptul – consumat. Fără victime, deocamdată. Ce alegem? Scutim timpul pierdut la un service cu demontare, constatare, reconstatare, sau aleg rapid regie proprie fără să am certitudinea că am adus mașina in parametri? Nu poate fi vorba despre faptul că asigurătorul profită de constatarea inițială, exterioară şi nu plăteşte daunele ascunse. Mă refer la cât de complicat este să repari mașina de două ori, să te mulțumești cu o sumă, aparent mare, și de fapt să nu acopere.

Cazul a fost rezolvat, desigur. Conducta AC, 1462 lei a fost aprobată. Dar operațiunile de demontare-montare a bării, plătite o singură dată.

Din nou revin cu intrebarea pe care o pun la fiecare caz de daună – ce invațăm din asta?

Autor: Marius Constantinescu

Director daune Leader Team Broker de Asigurare